Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  ميلگرد ، ميلگرد ساده ، ميلگرد آجدار ، قيمت ميلگرد ، قيمت ميلگرد آجدار ، قيمت ميلگرد ساده ميلگرد ، ميلگرد ساده ، ميلگرد آجدار ، قيمت ميلگرد ، قيمت ميلگرد آجدار ، قيمت ميلگرد ساده

ahan118

قيمت ميلگرد ساده و آجدار در مجموعه آهن 118

ميلگرد عضوي مهم در خصوص پروژه‌هاي صنعتي و ساختمان‌سازي است. ميلگرد نقش مهمي در ساختمان ايفا مي‌كند. اين محصول با ايجاد تكيه‌گاه در بتن، سبب افزايش مقاومت بتن و در واقع تقويت آن مي‌شود. چرا كه بتن به تنهايي در برابر نيروهاي كششي مقاومت ندارد. از اين رو از ميلگرد استفاده مي‌شود. در اصطلاح بتن مسلح مي‌شود. در نهايت نيز سازه در برابر نيروهاي كششي مقاومت بالايي پيدا مي‌كند. ميلگرد داراي انواع مختلفي است كه شامل دو دسته كلي ميلگرد ساده و آجدار است. هر يك از اين ميلگردها داراي كاربرد خاص خود هستند. اهميت ميلگرد در سازه‌هاي فولادي و صنايع ديگر بالاست. در واقع بدون ميلگرد نمي‌توان يك ساختمان را به طور اصولي بنا كرد. به منظور آشنايي و اطلاع از قيمت ميلگرد ساده و آجدار با آهن 118 همراه باشيد.

قيمت ميلگرد ساده

قيمت ميلگرد ساده بر اساس عوامل مختلفي تعيين مي‌شود. ميلگرد ساده كه با نام A1 نيز معروف است، به ميلگردهايي گفته مي‌شود كه سطحي كاملا صاف و يكدست دارند. روي سطح ميلگرد ساده هيچ آج يا برآمدگي وجود ندارد. اين ميلگرد نسبت به نوع آجدار داراي خاصيت فرم‌پذيري بيشتري است. جنس فولاد ميلگرد سبب مي‌شود تا اين محصول به منظور انجام اقدامات جوشكاري بسيار مناسب باشد. قطر استاندارد ميلگرد ساده بين 6 تا 200 ميلي‌متر است.

ميلگرد ساده در رده خود، داراي كاربردهاي گسترده‌اي است. به طور كلي اين ميلگرد از نظر شكل ظاهري و كاربرد با ميلگرد آجدار متفاوت است. از جمله مشخصات رايج ميلگرد ساده اين است كه حداقل تنش تسليم آن 240 كيلوگرم بر سانتي‌متر است. از طرفي مقاومت كششي اين محصول 360 كيلوگرم بر سانتي‌متر مربع است. روش توليد ميلگرد ساده و آجدار نيز با يكديگر متفاوت است. به منظور ساخت ميلگرد ساده، شمش‌هاي فولادي توسط جك‌هاي هيدروليكي به كوره هايي با حرارت 1100 درجه وارد مي‌شود. پس از اينكه شمش‌ها به دماي مورد نظر رسيد روي رول‌هاي مخصوص قرار گرفته و طي سه مرحله از قطر شمش كاسته مي‌شود. در نهايت به طور آن اضافه شده و ميلگرد ساده توليد مي‌شود.

ميلگرد ساده به دليل مشخصاتي كه دارد، معمولا در صنعت استفاده مي‌شود. به منظور آهنگري و تغير شكل و همچنين جوشكاري نيز از اين محصول استفاده مي‌شود. ساخت پيچ و مهره، انواع اتصالات و ساخت مفتول از انواع كاربردهاي ميلگرد ساده است. در ساختمان‌سازي از ميلگرد ساده كمتر از ميلگرد آجدار استفاده مي‌شود.

قيمت ميلگرد ساده بر اساس عوامل مختلف متفاوت است. اين محصول بر پايه آهن ساخته مي‌شود. از اين رو قيمت آهن، ارز، دلار، شرايط اقتصادي و سياسي و. تعيين‌كننده قيمت اين محصول است.

قيمت ميلگرد آجدار

ميلگرد آجدار نوع ديگري از انواع ميلگرد است . قيمت ميلگرد آجدار با ميلگرد ساده تفاوت چنداني ندارد. اين ميلگرد در گريدهاي A3، A2 و A4 ساخته مي‌شود. از جمله ويژگي‌هاي ظاهري آن وجود برآمدگي هايي در سراسر ميلگرد است كه آج ناميده مي‌شود. آج روي سطح اين ميلگرد باعث مزاياي زيادي مي‌شود. مهم‌ترين مزيت آن ايت است كه سبب مي‌شود بهتر روي بتن قرار بگيرد. از اين رو سبب مي‌شود در مقايسه با ميلگرد ساده فشار و نيرو برشي بيشتري را تحمل كند.

از مشخصات ميلگرد آجدار اين است كه در قطرهاي 6، 8، 10 و 50 ميلي‌متر توليد مي‌شود. ميلگردهاي آجدار كه بين 6 تا 12 ميلي‌متر قطر دارند به منظور ساخت خاموت استفاده مي‌شوند. در اين ميان ميلگردهايي با قطر 10 تا 15 ميلي‌متر به منظور ساخت تير، ستون، دال و استفاده مي‌شوند. ميلگرد آجدار بر اساس شكل ظاهري به دسته‌هاي مختلفي تقسيم مي‌شود كه شامل مركب، دوكي و يكنواخت است. در بازار اين ميلگردها را با نام آجدار جناغي، مارپيچ و مركب نيز مي‌شناسند.

روش توليد ميلگرد آجدار نورد گرم است. به منظور توليد اين ميلگرد  ابتدا شمش‌هاي فولادي در كوره هايي با دماي 110 درجه حرارت مي‌بينند. در اين دما كاملا به حالت مذاب در مي‌آيند. در سه مرحله و در طي فشار و كشش متوالي از قطر آن كاسته مي‌شود. در مرحله بعدي آج هايي روي ميلگرد ايجاد مي‌شود. اين مرحله آج‌زني نام دارد. در نهايت نيز خنك شده و روانه بازار مي‌شود.

ميلگرد آجدار نسبت به نوع ساده داراي مزاياي بيشتري بوده و كاربرد گسترده‌تري نيز دارد. از ميلگرد A2 در خصوص تير، ستون و ديوار برشي استفاده مي‌شود. نوع A3 و A4 از آنجايي كه از مقاومت بيشتري برخوردار است، در نتيجه در فوندانسيون كاربرد گسترده‌اي دارند. ميلگرد A3 خاصيت شكل‌پذيري كمي دارد. بنابراين در مكان هايي كه مستعد زلزله است به هيچ عنوان از اين ميلگرد استفاده نمي‌شود.

خريد ميلگرد ساده و آجدار در آهن 118

آهن 118 مجموعه‌اي گسترده و معتبر است. اين مجموعه به فروش انواع محصولات آهن، تيرآهن، ميلگرد، پروفيل، ورق و مي‌پردازد. به منظور خريد انواع محصولات با كيفيت و قيمت مناسب با شماره 02137924 در ارتباط باشيد و يا به وب سايت https://ahan118.com/ مراجعه كنيد.

 

 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/10/25 ساعت: ۱۶ توسط:ahan118 :